Zvolen, F5J

03.06.2013 17:38

Zvolen, seriál Majstrovstiev Slovenska, kategória: F5J a F5J400-Alti, 25.-26.5.2013

    Druhá súťaž seriálu Majstrovstiev Slovenska 2013 sa lietala na modelárskom letisku Zolná. Krásy prírody stredného Slovenska, zurčiaci potok v pozadí, búrka vo vedľajšom údolí, krásne vykosené letisko, dobré jedlo... súťaže vo Zvolene majú čosi do seba.

    Tento víkend sa na celom území republiky niesol v znamení  sychravého a premenlivého aprílového počasia. Avšak to, že bol máj, bolo vidno na Dušanovi Bohdalovi. Už druhú súťaž v poradí absolvoval bok po boku svojej partnerky. Títo dvaja zaľúbenci sú naozaj živým dôkazom toho, že láska kvitne v každom veku. Navyše mám pocit, že prospieva aj Dušanovým súťažným výsledkom.

    Nakoniec napriek všetkým pesimistickým predpovediam sa v sobotu, kedy sa lietala „malá“ kategória, musela súťaž kvôli dažďu prerušiť  iba dvakrát. V nedeľu počas F5J dokonca iba raz asi na 15 minút. V oboch kategóriach sa stihlo odlietať plnohodnotne 6 kvalifikačných kôl a 2 finálové lety.  V nedeľu nám  príležitostne aj Slnko vykukovalo spoza mrakov a vytvorilo tak termiku, v ktorej sa dalo zachrániť aj z letovej hladiny pod 100 metrov. 

    Okolnosti  mi priali, lietalo sa mi fajn, Stork poslúchal na výbornú a rozhodnutia boli správne. Tak sa mi podarilo do finále postúpiť z prvého miesta. Na dvoch finálových letoch by sa dalo demonštrovať ako rýchlo sa dokáže zmeniť počasie a teda aj taktika letu a požadovaná počiatočná výška. Prvé finále bolo výrazne termické. Tesne pred štartom akýsi dravec dával tušiť termiku smerom na Očovú. Potrebnú FAI výšku som mal odhadnutú a vyšlo to zo 74m. Najmenší náskok na mňa mali po prvom finále Bohuš Majerčík a Juraj Adámek. Na druhé finále sa Slnko skrylo a rýchlo sa ochladilo. Bolo potrebné letieť vyššie, no aj s výškou opatrne.  U mňa to bol, našťastie úspešný, 15 minútový boj v diaľke v nekonečných "nulkách" z počiatočnej výšky 140m. Bohuš a Juraj mali o čosi väčšie výšky, takže v súčte sa mi podarilo, určite aj s dávkou šťastia, vyhrať aj finálové kolá.

    Vo Zvolene bolo výborne, bufet v štýle „kto koľko vládze“ mal úspech. Poďakovanie za dobre pripravenú súťaž s hladkým priebehom patrí organizačnému štábu okolo Ivana Micháleka, Vlada Stadtruckera a Rasťa Wolkommera. Myslím, že príjemnou tradíciou aj na ďalšie roky by mohol ostať výborný čerstvo upečený chlieb pre tých „na bedni“. Bol výborný, u nás doma sa po ňom len tak zaprášilo!

Z dubnického klubu sa na 14.mieste umiestnil Dušan Bohdal a na 13. priečke Palko Lišhák.

Tak niekedy na súťaži! Letu zdar!

 

Marko Gaľa