SP Krupka 201

30.05.2013 19:06

Krupka ČR,  17-19.5. 2013

 

            Tradičný SP sa konal znovu za výbornej účasti 50 súťažiacich z 9 krajín Európy. V tomto roku  som bol jediným zástupcom klubu.  K účasti ma viedli dva dôvody, jednak súťaženie v kvalitnej konkurencii, a nutnosť prevziať dopredu dohodnutú zásielku motorov  pre klub zo Srbska.     

            V sobotu ráno nás privítalo hrozné počasie. Silný dážď a vietor cca 8m/s smerom ns priehradu Kateřina. Cez rozbahnený terén sa nedalo dostať autom k štartovisku takže bolo nutné pripravovať modeli asi 300m od rámp. V týchto podmienkach som sa rozhodol nesúťažiť v kategórii S6A- streamer.  K obedu postupne prestalo pršať, takže vírniky už boli v prijateľnejšom počasí. Tie ja nelietam.  Na poslednú kategóriu S4A raketoplán už aj sem tam vyšlo slnko ale vietor neustal.  V prvom kole som „zhodil „ model už po 66sek.  a aj tak pristál k brehu priehrady.  Potom nasledovali dve maxá  - modeli samozrejme uleteli- a celkove druhé miesto.

            V nedelu  na RC raketoplány bolo slnečno a takmer bezvetrie ( ako naschvál).   V prvom kole som počas letu spravil chybu s prepínačom na vysielači  (prepol som štartovné nastavenie) čo ma stálo 2 min. času a stratu 250bodov.Bolo z toho siedme miesto, 50 bodov za finále.  Ukázalo sa že pokiaľ chceme dosiahnuť slušnú výkonnostnú úroveň v RM je účasť na sv. pohároch nevyhnutná.  Domáce súťaže nie sú  dostatočným meradlom.

 

Spracoval 19.5.2013  M. Žitňan