15.10.2011 FAI-F5J 2011, Trenčín - Dubnica n/Váhom
Keď trenčiansky poriadateľ tradičnej verejnej súťaže v kategórií FAI F5J nenašiel pochopenie u súčasného vedenia trenčianskeho letiska na uvoľnenie plochy na túto súťaž, požiadal náš klub o možnosť usporiadať túto súťaž na našej klubovej ploche. Súhlasili sme, malo to pre nás výhodu v tom, že niekoľko rokov sa náš klub podiela na spoluorganizovaní. Nemuseli sme zabezpečovať napr.dopravu časomeračiek do TN, náš klubový kuchtík mal takto po ruke všetky potrebné ingrediencie a potrebné materiálne zabezpečenie v hangári letiska. Na zabezpečení súťaže sa vzorne podielala rodina Juraja Dudáša, Juraj s prehľadom na ploche riadil celú súťaž a podielal sa na sponzoringu, Ľubka s Miloškom Kuchtíkom Konečným pri príprave občerstvenia, mimochodom, na ktoré bolo z úst účastníkov počuť len chváľu, vytvorili skvelý tím a Jurkovi patrí úprimné poďakovanie za to, že svojim kúzlom osobnosti pritiahol krásne časomeračky o ktoré sa počas súťaže vzorne staral (obetoval aj rolu súťažiaceho). Dievčatá, patrí Vám právom úprimné uznanie a poďakovanie za to, že ste skvelými časomeračkami a ani v chladnom a veternom počasí z Vašich úst nezmizol úsmev, ktorému v mnohých okamžikoch neodolali niektorí súťažiaci a miesto sledovania modelu hodili po Vás „očkom“. V žltých tričkách ste boli proste na ploche nepriehľadnuteľné. Na spracovaní výsledkov sa podielal Pištík Buraj. Bez, na pohľad nenápadnej, ale v konečnom dôsledku nenahraditeľnej, pomoci Ľubka Trokana a Jožka Barčíka by sme asi pred, počas a po súťaži ťažko „dýchali“. V priebehu celej súťaže sa nezastavil ani náš náčelník Pišta Buraj s Ďurim Šilarom. Samozrejme ešte ďaľší členovia klubu pomohli. Dianie na ploche takto bolo plne v réžií nášho klubu.
Teraz k priebehu súťaže.
Ráno sa prezentovalo 26 súťažiacich. Milá bola účasť priateľov z Česka, kde okrem rodinného tímu Vaďurovcov z Hraníc na Morave, zvlášť nás potešila účasť Tomáša Hrubého zo synom Martinom z Prahy. Neváhali absolvovať vyše 700 km, aby si mohli v praxi vyskúšať ako sa lieta podľa nových pravidiel FAI.
Lietalo sa celkom 5 kôl, z ktorých najhorší výsledok sa škrtal. Prvé kolo bolo počasie na túto ročnú dobu skvelé, postupne severák zosiloval a chlad sa nepríjemne tlačil pod oblečenie a kuchtík varil jeden čaj za druhým. Termika bola veľmi premenlivá, proste raz bol „dobrý“ vzduch a hneď na to modely padali, ako keby ich niekto ťahal na zem. Niektoré letové skupiny boli také, že víťaz skupiny dostal 1000-cku za nalietaný čas 4:32 min, naopak bola skupina, v ktorej najhorší čas bol 9:54 min.
Suverejným víťazom súťaže je Pavol Vašíček z Holíča, ktorý zalietal 5-krát maximálny počet bodov vrátane. Na druhom mieste skončil Marko Gaľa z dubnického klubu a tretí skončil Jozef Hrušovský z Trenčína. Z juniorov bol najlepší Marko, pred Matúšom Dudášom a Lubomírom Vaňurom.
Pri tejto kategórií okrem dosiahnutého času je dôležité aj taktické rozhodnutie v akej výške sa daný okamžik rozhodne súťažiaci vypnúť elektromotor. Hneď v prvej skupine prvého kola boli dvaja víťazi, jeden zaletel 6:55 min z vypínacej výšky 180m a druhý dosiahol 8:02 min z výšky 219 m – obidvaja pristáli za 50 bodov. V druhej skupine toho istého kola dosiahli dvaja zhodný čas 9:56, ale víťaz skupiny za výšku 163 m a pristátie za 50 bodov získal 1000-cku a ten druhý za výšku 283 m a pristátie za 40 bodov získal len 508,41 bodu.
Ospravedlňujem sa ešte raz všetkým súťažiacim, že po štvrtom kole došlo ku kolapsu pri spracovávaní výsledkov ( či to bol technický alebo ľudský faktor v tejto chvíli nevieme povedať). Zároveň ďakujem Jurkovi Bačiakovi, ktorý na základe štartovných lístkov doma do 24 hodín na novo spracoval výsledky celej súťaže. Je to pre nás tvrdé ponaučenie a urobíme v budúcnosti také opatrenia, že toto sa stalo hneď dvakrát, prvý a posledný krát.
Ťupko, 17.10.2011
Naše šarmantné časomeračky ( to ešte nevedeli, čo ich celý deň čaká)
V popredí naši priatelia z Česka
Pred zahájením súťaže partia z Holíča netušila, že je medzi nimi celkový víťaz
Takto dokáže Peťo vypustiť model k jednému z víťazných letov.